torsdag 10 juni 2010

Sonens pluggande gick hem,

och han höjde sina betyg med 45 poäng (man räknar om G, VG och MVG i poäng, där max är 320).

Jag struntar egentligen i hans betyg, men att det hårda jobbet under vårterminen gav resultat är oerhört roligt för honom.
13 stycken niondeklassare (av 120) gick ut med full pott och de var alla flickor.
Jag vet inte varför pojkarna inte lyckas med det, men å andra sidan har det väl alltid varit så?
Flickorna pluggar och får bra betyg medan pojkarna får den högre lönen?

Om min son någon gång får barn hoppas jag att man har lagstiftat om delad föräldraledighet, inte minst för jämställdhetens skull.
Och har man inte det, hoppas jag att han ändå vill vara med sitt barn halva föräldraledigheten.
Det finns ju faktiskt ingen lag mot det.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Roligt för honom, och dig!

Åsa Hellberg sa...

Ja, han går runt och gnolar för sig själv:)