lördag 26 juni 2010

Halv tio

somnade jag igår, efter att natten till midsommarafton kanske ha sovit tre timmar.

Eftersom jag var den som framförde fordonet igår så kunde inte jag - så som vissa passagerare -sitta och sova i bilen.

Men jösses vad gott jag har sovit i natt.
Att vakna helt utvilad är baske mig den bästa humörskur jag kan tänka mig.
Nu får jag vissla inombords eftersom sonen sover, men ändå...

Jag tänker på dem som vaknar bakfulla idag, som kanske söp bort hela midsommar och familjen med det.
Gotlandspolisen uttalar sig just om att "ungdomarna skötte sig bra igår", men polisen har nog ingen större kontakt med de vuxna som inte skötte sig.
Dem får andra vuxna - eller i värsta fall deras barn - ta hand om...

2 kommentarer:

Anonym sa...

en varm tanke och en bön om styrka till alla dom barnen, och en bön om styrka och insikt till dom vuxna runt omkring som faktiskt har möjlighet att förändra verkligheten för dom barnen.

Skönt att vakna nykter, i ett nykter hem, och veta att mina barn är trygga.

Kram! /Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Härligt va? :)