fredag 18 juni 2010

Hur orkar de

med alla fester, repetitioner och allt annat innan bröllopet? Det är ju inte så att de kan vara slappa, fula och lite hängiga dagen efter partyt, utan tvärtom så ska det strålas igen.
Jag blir helt slut bara av att läsa om alla deras aktiviteter.

Nu är det inte jag som ska gifta mig och det ska vi nog vara glada för.
Hade jag varit brud hade jag nöjt mig med själva bröllopsdagen och sagt nej tack till resten.
Det var längesedan jag utbrast "Hurra, det är fest idag igen..."
Om jag tänker tillbaka så var det runt 1987.
1988 var jag närmare bröllop än någonsin tidigare - och senare - men lyckades krångla mig ur det två månader innan.

Jag vill påstå att det numera är preskriberat och lagt på hyllan Erfarenheter som ej längre ger ångest. Sektion två.

6 kommentarer:

Agneta sa...

Jag undrar också hur de orkar! Och hur sjutton de gör för att se så otroligt fräscha ut dagen efter.
De har förmodligen sina knep, i form av vitaminpiller och krämer som vi vanliga dödliga aldrig kommer i närheten av. Sen har de väl make up-proffs som sminkar dem... Det har ju inte jag.

Sus sa...

Ja jösses =)
En bekant till mig kom hem från Drottningholm i morse...Och nu är det dags igen..

Åsa Hellberg sa...

Stor och smått; haha, inte jag heller... dessutom hade jag somnat i knät på Reinfeldt.

Sus; allt sånt skvaller gillas, hur bekant är bekanten?

Anonym sa...

Ja herregud. Efter en kväll med fest är i alla fall jag inte sugen på en ny på länge! Det vore väl en sak om man satt med kompisarna och kunde slappna av, men tänk det här, när det är rena artighetsfester med många de förmodligen inte känner i princip alls. Jag säger en sak. Jag är glad att jag inte är kunglig :)

Åsa Hellberg sa...

Karina; jag med:)

Anneli Stålberg sa...

Håller med. Så ska de le hela tiden också. De kommer väl att sova sig igenom sin bröllopsresa:)