onsdag 23 juni 2010

Medan ni ligger där i solen

ska jag ägna mig åt arbete.
Just idag handlar det om coaching.

Nästa vecka ska jag, tillsammans med en eventuell samarbetspartner, planera föreläsningar. Den personen är en organisatör av rang, en egenskap jag saknar, vilket gör att det bäddar för ett bra samarbete.
Hon fixar, jag pratar.
Bra kombination om det går i lås.

Jag pratade med en vän om det häromdagen; hur man oftast i arbetssammanhang söker sig till likasinnade när det bästa samarbetena egentligen sker när vi kompletterar varandra och kan fylla i varandras kunskapsluckor.

Jag håller tummarna för att detta är just ett sådant samarbete.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Eh, vilken sol? Här är det jämngrått... Fast jag är ju förkyld så mig kvittar det!

Hoppas ni får till ett bra samarbete!

Åsa Hellberg sa...

Aj då X 2.
Jag tror att du är mer än förkyld, så där mycket feber har man inte när man är förkyld (tror jag, eftersom jag är en amatördoktor).