tisdag 18 januari 2011

Det är mörkt i förorten

och var och varannan lampa är tända hos Hellberg Coaching.
Idag kommer mina klienter hit och det är förstås viktigt att vi ser varandra. 93% är ordlös kommunikation och då gäller det att korpgluggarna uppfattar det som kommuniceras mellan raderna.

Jag har för övrigt ett mörkerseende som är helt förkastligt och att sätta mig som chaufför på oupplysta vägar efter mörkrets inbrott är inte en särskilt bra idé; skulle det dessutom regna är alla som vistas i närheten av min bil utsatta för fara.

Nu kanske alla känner så inför att köra när det är mörkt, det vet jag faktiskt inte.
En gång i tiden hade jag en stor Toyota med extraljus.
Fy tusan vad bra det var.

En annan gång i tiden körde jag från Gävle till Stockholm utan halvljus - det hade lagt av - och de mötande bilarna blev som tokiga av mitt helljus; alltså bländade jag av vid varje möte vilket gjorde att min bil försvann helt ur de mötandes synhåll. Från helljus till totalt svart kan ha skapat en hel del undringar hos de jag mötte...

Vid en nattöppen mack i Uppsala bad jag om hjälp och de lyckades sabotera helljuset också.
Efter två timmar satt jag i en hyrbil på väg hem.

Man kan säga att det var en skitresa.
Mörk på mer än ett sätt.
Den långa varianten kan ni få någon annan gång.

4 kommentarer:

Mia S sa...

Ha ha.. jag har också varit ute och kört med trasigt lyse.. övningkört !

Från helljus till korpsvart, tjoff !

Det blev lite läskigt när det plötsligt blev svart och man inte visste vad vägen var längre :)

Men det gick ju att komma hem helskinnad trots allt.. duktigt !

Ha en bra dag i lampljuset.. kram !

Lysande ögonblick! sa...

oh no. Låter som en mardrömsresa. Ser inte heller bra i mörker, är nattblind som det kallas. Men vad tusan. Får helt enkelt strunta i att köra på natten. :-)

Hoppas du har en fin dag!!

Maj Korner sa...

Jag tar gärna den långa varianten ganska direkt!

Åsa Hellberg sa...

Marie; visst är det livsfarligt?:)

Alexandra; jag tror att det är vanligt.

Maj; det är trist... det här är en glad blogg:)