måndag 17 januari 2011

Det var varit en dålig bloggdag

men en bra arbetsdito, och än är den inte över.
Jag pausar bara en stund innan nästa samtal.

Hur ofta kan du ta en paus i ditt jobb?
För mig är det nödvändigt att få en stund emellan mina klienter, och helst har jag inte mer än tre samtal ( x 1,5 timma) per dag.
Det händer att det blir mer vissa dagar men det jämnar ofta ut sig utslaget på en vecka.
Och som sagt, paus är viktigt för att jag ska kunna lämna det som var och fokusera på det som komma skall.

Just nu stirrar jag på en bukett ljusrosa tulpaner som står på en hylla.
Dessa ljuvliga blomster är omöjliga att ha på ett bord eftersom Misse äter upp dem.
Tulpaner och rosor är tydligen smaskigast.
Och kanelbullar.
Men just det är en helt annan historia...

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ja, får jag välja äter jag ju kanelbullar hellre än tulpaner ;-)

Åsa Hellberg sa...

Testa det på din katt:)

Spader Madame sa...

Kanlebullar minsann... ;-))

Jaaa... pauser. Antar att det blir fler sådana i februari. Efter revisorerna.

ÅÅÅå tror nog att den här veckan slutligen kommer att kräva några tulpaner!