fredag 14 januari 2011

Det där med att ta ställning

är som ni vet inte riktigt min grej, eftersom det i min värld kan vara si men också så.
I yngre år var jag alltid i opposition.
Sa du ja sa jag nej.
Var du moderat var jag sosse.
Var du kär i mig var inte jag kär i dig.
Alltid tvärtemot.

Jag tror att jag tränade mitt si och så, då. Möjligtvis lite för väl.
Dagens tanke kom i morse när republikanen sonen undrade vad jag egentligen tyckte, och jag drog igång mitt eviga resonerande som svängde från sida till sida.
"Vi hörs", sa han och gick till skolan när jag var mitt inne i mitt "men å andra sidan..."

Jag gillar ju prinsar och prinsessor, bröllop och slott samtidigt som det naturligtvis är både omodernt, totalt odemokratiskt och relativt meningslöst med en kungahus (förlåt Victoria, I love you).

Är du alltid klar över vad du tycker?

6 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Inte alltid men mer och mer som har kommit med åldern och saker som hänt på vägen...kallas väl livserfarenhet tror jag...ganska normalt tror jag med...=)
Fast jag gillar kungahuset...älskar ju marknadsföring som är min grej och det de gör är ju just - marknadsföring for Sweden!;D

Kram och ha en fin fredag!
Adela

Gafflan sa...

I princip ja men undantag kan göras. Allt är inte hugget i sten för evigt :D
Kram

4U2 sa...

Nej, det tror jag däremot under stunden men kan fundera sedan om det jag tyckt.

Anonym sa...

Oftast - men allt är bara svart eller vitt i vår värld, det finns en stor gråskala.
Och jag tror jag ser mer av gråa nyanser med åren - inte som lika med tråkigt utan för att jag har fått mer förståelse. Nu menar jag inte den förståelse som jag alltid haft som medberoende utan den som grundar sig på erfarenheter och egna funna brister.
Jag gillar också kungafamiljen - men kan tycka att de får lite för mycket egna pengar att spendera på sånt de gillar. Inte av avvundsjuka utan mer som en tanke att ingen behöver så mycket - varken kungar, politiker eller diriktörer etc.
Men vi har ett bra ansikte utåt - som inte är speciellt hotat då de inte lägger sig i sveriges politik allt för mycket.
Kram och få en fin start på helgen
Sanna

Shamrock sa...

I såna frågar är jag helt klar över vad jag tycker. Däremot är jag väldigt velig när det gäller att beställa mat på restaurang, köpa kläder osv

Åsa Hellberg sa...

Tack och trevlig helg till er alla!