torsdag 27 januari 2011

Mackor är ingen

bra lunch för en storätare som jag.
Jag glömde att handla igår och därför var kylskåpet tomt på precis allt ätbart när jag var hungrig för en stund sedan.
Jag överlever trots magknorr men vill egentligen ha framförhållning när det gäller mina egna luncher när jag arbetar på hemmaplan.

Jag följer sjukhusserier.
Varför har jag inte en aning om, men jag slukar allt från födslar till canceroperation och tycker att allt är lika intressant.
Igår var jag med på en operation av en man som hade fått en rejäl propp någonstans i höfthöjd, vilket stoppade allt blodflöde till hans ena ben och med det riskerade att få amputera det om inte proppen gick att få bort.
Det fanns mycket skit där proppen satt och möjligtvis en och annan lunchmacka.
Vilket genast för mig tillbaka till början av det här inlägget.
Jag vill inte klogga igen mina vener - inte med det jag kan styra själv i alla fall.

Något program om mig vill jag verkligen inte se.

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

nä. verkligen inte. vill heller inte vara med på programmet. det får vi undvika! :-)

Åsa Hellberg sa...

Eller hur!