söndag 9 januari 2011

Ikväll 21.15 på tvåan

"Leva livet

Pia Sjögren är ett levande bevis på att det aldrig är för sent. Efter att i 35 år ha levt ett hårt liv med knark, sprit och hemlöshet, lyckades hon till slut bli drogfri. Nu lever hon sitt liv långt från Stockholm. Hur mår hon idag och hur har det gått för hennes två barn, som de sociala myndigheterna tog ifrån henne när de var små?
I tio år har Tom Alandh följt Pia och hennes familj. Leva livet är den tredje och sista filmen om Pia."

Jag har sett de två första delarna och Pia är en kvinna som berör på alla sätt.
Hennes mamma också, som har vägrat att ge upp hoppet om att hennes dotter ska kunna få ett människovärdigt liv.



4 kommentarer:

Dr Molly sa...

Den har jag också sett. Älskar Tom Ahlands dokumentärer och ska absolut se tredje delen ikväll! Kramar

Shamrock sa...

Håller med DrMolly, Tom Ahland gör så bra dokumentärer

Fru Venus sa...

Måste läsa in mig på just den dokumentären ser jag.

Lysande ögonblick! sa...

Dessa måste jag bara se. Tack för tipset. :-)