onsdag 12 januari 2011

Här är länken till programmet med Pia

om ni missade det.


Hej i stugorna, hur har ni det denna finfina onsdag i januari?
Själv har jag tillbringat dagen på Dysberoendekliniken och med att handla och, tada, ta körkortsfoto.
Som sagt, jag kommer eventuellt att glädjas åt det fotot när jag är 58.

Jag hade en första bil-lektion med sonen häromdagen.
Han är gammal nog att få börja övningsköra, så jag tänkte att det kanske vore en bra idé att först visa honom att bilen har en motor och att den kräver påfyllnad av diverse vätskor emellanåt, främst spolardito.

Nu behövs det säkert bensin, olja och annan jox också, men jag tänkte ge honom lite av min kunskap i taget.

Den här gången kunde jag dock konstatera att jag hade kolossalt lite kylarvätska - långt ifrån miniminivå - och om finaforden nu ska tas ur garaget emellanåt kan ju sånt vara viktigt att ha koll på.
I morgon kommer lektion två, eftersom jag nu har inhandlat den rosa vätskan som behövs.

Han vill förstås att vi börjar köra direkt, men varken han eller jag har gått handledarkursen som krävs och den kommer vi inte att gå förrän han är redo.
Det återstår en hel del att lära som tvätt, dammsugning och ordning och reda.
Den dagen han klarar det själv är han redo för trafiken.


Moahahaha.



Inga kommentarer: