onsdag 26 januari 2011

Gomåjjåååååååån!

Hur kommer det sig att barn är så oerhört pigga när de vaknar?
Upp med de blå - gapa gomåjjån - och sedan fullt fokus på här och nu.
Igår är borta och i morgon finns inte.

Den sköna inställningen går över och vid nästan fyllda 49 vaknar man inte direkt glädjetjutande.
"Nej, sluta nu" ylade jag när klockan ringde i morse trots åtta timmar av prima sömnkvalité.
Erfarenheten säger mig dock att sömnigheten går över, jag ska bara igenom de två första timmarna och sedan klara tiden mellan tre och fyra.

Onsdag.
Det kommer att bli en bra dag.

4 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Ja tänk om de kunde lära sig att somna om när de vaknar 06.15 som min son gjort ett par dagar nu.... Suck!

Åsa Hellberg sa...

Det är inte kul:)

Cattis sa...

syrrans barn är seeega må-fre när de ska på dagis och till skolan, men lö o sön är de så pigga o glada. (de är 5 o 8) i alla fall gossen(5-åringen) är himla pigg på helgen.

själ är jag pigg varenda morgon men halvdöd varje kväll.

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Cattis; haha, fem är nog värst:)