torsdag 13 januari 2011

Nu ska vi räkna lite

1980 det första
1990 det andra
2000 det tredje
2010 det fjärde

Jag pratar körkort och sjätte juni 2010 hade jag alltså varit innehavare av ett sådant i 30 år.
Nu är väl det på intet sätt en merit.
Att jag aldrig har blivit av med det är det dock.

Det har nämligen funnits anledningar att ta det där kortet ifrån mig, men när jag har kört för fort har ingen stoppat min framfart.
En gång gled en civilbil upp bredvid mig och visade med handen att jag skulle sänka farten.
Den gången vet jag att jag körde i takt med en upptempolåt på E4;an utanför Jönköping och jag vinkade glatt tillbaka till polisen som tre kilometer längre fram hade stoppat någon annan.

Tur som en tok.
Nu kör vi!

4 kommentarer:

Agneta sa...

Visste du att det var polisen när de var i höjd med dig, eller förstod du det när du såg dem längre fram?
Schysst av dem att inte stoppa dig!

Åsa Hellberg sa...

De hade en blinkande blå lampa framme i bilen, så jag hajjade att jag var illa ute och var på väg att svänga in till kanten när de bara drog vidare:)

Gafflan sa...

Vilken tur Åsa!!
Jag har bara blivit stoppad av polisen en gång och då var det allmän nykterhets/bältes/körkortskontroll och jag har haft körkort i 27 år. Det mest pinsamma är att jag blev stoppad utanför skolan här i Hunnebo när jag körde från svärmor (som bor i ena änden) och hem till mig (jag bor ju i andra änden) ;D

Åsa Hellberg sa...

Att bli stoppad utanför skolan är bara pinsamt om du är jättefull:)