måndag 31 januari 2011

Om ni undrar hur en coach

tillbringar sin lediga dag kan jag berätta att det gör hon med att äta långlunch med en väninna, handla och sola (solarium.) Om det blir en upprepning av det sistnämnda återstår att se.
Jag var sekunder ifrån att springa in till frissan men hejdade mig eftersom min beställning faktiskt inte är klar.
Det kan ju vara bra att veta vad man vill när man sätter sig i stolen.
Gör vad du vill är inte min grej. En gång sa jag det och det ångrade jag i ett halvår medan håret växte ut.

Resten av den här dagen ägnas istället åt er, tidningar och diverse behov som kan tänkas dyka upp.
Trötthet är en sådan sak som bara kan komma över mig och då kommer jag att hantera den med att sova. Hunger är ett annat som behöver omedelbar tillfredsställelse.
Jag skulle också kunna lägga till nymålade naglar till behovslistan, men dem tar jag tag i under kvällen.
Det skulle innebära för stora risker att göra det nu när jag eventuellt måste sova.

Ni som har lagt er med dem nymålade förstår precis vad jag menar.

6 kommentarer:

Agneta sa...

Nymålat kräver att ingen annan aktivitet sker än att stå och stirra på de nymålade, tills de torkat.

Anneli Stålberg sa...

Vad härligt med en skön ledig dag :)

Pennelina sa...

Kan bli nästa stora ting... fuzzy nails ;-)

Kramar från mig <<<3

nillas liv på pinnen sa...

Har haft ledig eftermiddag vilket inkluderat både sömn och plötsligt matintag. Det är charmen med att vara ledig; att saker och ting bara händer när de händer.

Åsa Hellberg sa...

Ledig dag är fantastiskt.

Shamrock sa...

Nymålade naglar är toppen. Nackedelen är att naglarna blir förstörda när man tar bort lacket (vilket jag gör alldeles för ofta)