lördag 1 januari 2011

Jag gillar precis allt med nyårsdagen

med ett rejält undantag. Det måste till någon form av Mat även idag.
Det goda med det är att jag kommer ut vare sig jag vill eller inte, och jag vill inte.
Stormen viner runt mitt hus och det kanske är något av en överdrift, men det är också betecknande för min ovillighet att sätta på mig andra kläder är pyjamas och kliva iväg till affären.

Vän av ordning tycker förstås att jag borde ha tänkt på det redan igår, men då har ni inte följt min blogg särskilt väl...
Kan vi hoppas att konsum har dragit igång grillen så att jag kan köpa en prima kyckling?
En massa grönsaker till det så är den här dagens mat fixad.

Håll en tumme, jag går nu.

6 kommentarer:

Shamrock sa...

Samma här. Jag behöver oxå masa mig iväg och handla mat. Försöker övertala någon av de andra familjemedlemmarna att följa med

Martina sa...

Samma här,brödet är slut men vill inte ut idag,det får duga med knäckemacka tills imorgon :)
Ha en bra fortsättning på årets första dag!

Pernilla sa...

Hur gick det? Fanns det en grillad? :)
Själv skickade jag ut familjen så jag slapp. Jag har det lugnt och skönt och kommer att få mat serverad snart. Typ snart. Sköööönt!

Anonym sa...

Jag går också och drar på det - har ingen annan jag kan försöka få med eller övertala att gå i stället så snart är jag också på väg.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; gick de på det?

Martina; knäckebröd är gott.

Pernilla; JA, hurra!

Sanna; jag förstår dig så väl:)

Märta sa...

Här åt vi rester från nyårsmiddagen och tackade gud för uppfinningen torrmjölk!
Kulinariskt värre men väl värt att slippa ge sig ut i affärer!
En riktigt god fortsättning på 2011 önskar jag dig! :)