tisdag 4 januari 2011

Vaknade sju

idag och det var den tidigaste morgonen det här året.

På agendan i eftermiddag står en tur till stan och en fika med en väninna.
Jag fikar definitivt alldeles för lite och träffar mina vänner alldeles för sällan.
Nu bor de flesta av dem inte i den här stan, men några gör - och inte ens de får jag till det med särskilt regelbundet.
Tur att det finns telefoner.
Världens bästa uppfinning.

Tänk när man var tvungen att skicka budbärare som red iväg med det man ville framföra.
Där kan vi snacka om framförhållning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, himla tur att man inte behöver ha den typen av framförhållning. Det skulle aldrig gå.

Simona sa...

åååh, här har du en väninna som ser fram emot fika!

Åsa Hellberg sa...

Colour; jag vet:)

Simona; hurra!

Fru Venus sa...

Jag tror att jag skulle ha gillat den där rida med häst tiden - varför stressa liksom ;-) Ha en fin dag!