fredag 6 maj 2011

Ett tillägg till förra inlägget:

Många klarar sig också och även det får man se i programmet.
Jag vill bara säga det så att inte någon tolkar det som om det är kört.
Det är det naturligtvis inte.

Men oavsett vad missbrukaren gör måste du ta ett kliv ut ur honon/henne och in i dig själv.
Där finns en värld av härligheter att upptäcka, jag lovar.
Frid, fred, lättnad, glädje, lust, självförälselse, värme, orosbefrielse, självaktning, sunt förnuft, sömn, mat och balans för att nämna några.

De anhöriga jag träffar är störtsköna människor, de har bara inte alltid fattat det själva än.
(De missbrukare jag träffat är störtsköna människor, de har bara inte alltid fattat det själva än.)

4 kommentarer:

Mia S sa...

Jag skriver helt klart under på vad som finns på "andra sidan" medberoendet..är där nu till 99% nu, ett liv, underbart !

Kram..

Ninas skrivarlya sa...

Jag tror inte jag skulle orka se det programmet. Jag hade en relation med en missbrukare ett tag, och det är fortfarande jobbigt att tänka på...

livia sa...

Jag blir så lycklig när jag läser om "andra sidan" medberoendet.
Jag behöver det som ett mantra.

Vill verkligen åt allt du skrev där.

Margareta sa...

Och jag blir glad när jag läser om andra sidan beroendet...