lördag 17 augusti 2013

Dagens skrivtrick blev att skruva upp ett snäpp.

Idag har inte skrivits ett lågmält ord. Det var precis rätt recept för jag fick i alla fall ihop ett par sidor. Dessutom slutade jag mitt i en skruvad scen som bara är att avsluta i nästa skrivpass.
Nu har jag sovit en stund och det är rena rama njutningen när det kommer kall, i alla fall kallare, luft från balkongen.

Nu tycker jag att vi lägger sommaren 2013 till handlingarna. Den har varit fin och varm, och jadajada, men nu räcker det. Visserligen kommer klimakterievärmen inifrån, men det hjälper inte direkt med 23 grader och sol.
En dag till kan det få vara fint, och det är i morgon när min bästis dotter konfirmerar mig sig och de har bjudit fler gäster än det finns utrymme för inomhus. Men det är den sista.
Därefter gör sig värmen bättre vid Medelhavet.





3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Nä jag vill ha fler fina sommarvarma dagar och kvällar. Älskar det varma!

Hoppas du sover bättre i natt.

Spader Madame sa...

Jag håller med Singelmamman. Men vilket bra trick!

Åsa Hellberg sa...

Väry bra trick, och när det gäller vädret har ni förstås fel!