tisdag 27 augusti 2013

Om tre veckor, 19 september, ska jag berätta om mina böcker

Nykvarns bibliotek. Det brukar vara jättetrevliga tillställningar med en publik som är intresserad och nyfiken.
Jag tänkte på, när Simona och jag var ute på Arbogaturné häromdagen, att det finns många små fina ställen som ligger en timmes bilfärd från Stockholm. Nykvarn är ett sådant.
Och så tänkte jag igår när jag stod på den stora fina terrassen på Söder, att jag nog aldrig vill bo i stan.
Om jag får drömma, och det får jag, skulle jag ha en lite etta i en mysig förort och en liten tvåa i - typ - Spanien någonstans. Dit skulle N och jag åka i januari varje år.
Det är då till och med jag har tröttnat på minusgrader.

Nu blir det skrivstuga.
På Mallis.
Fyra och en halv vecka kvar till deadline för Sara. Det kommer jag nog inte att hinna.
"En liten värld" är på ingång under den tiden, och redigeringen av den är förstås prio ett.
Men jag kör, så får vi se var jag landar i slutet av september.
Kämpa Åsa, kämpa!

4 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag tycker det låter som en alldeles finfin plan! Och fullt genomförbar! (Boendet alltså, deadline kan jag inte riktigt svara på.)

Spader Madame sa...

Jag skulle nog vilja bo inne i stan, men annars duger Spanien också fint. Eller varför inte Italien?

Snäckskalsdalen. sa...

Eller ett litet rött torp, allt OK, bara det är lugnt och stilla!
Work it baby!

cyndi sa...

Fin mallisstuga :-)

(Men dom där sängarna inomhus... ÄR det sängar?)

Bo ja.
Dom där drömamrna om bo ändras med åren tycker jag.
Trodde nog att jag ville bo i en liten stuga nånstans.
Men nä.
Fint och Bra och Nära börjar bli viktiga ord.
Få se vart jag hamnar.
Just nu känns radhuset helt okej.
(Sa hon som skulle bo på en stor gård med en massa djur...)