torsdag 1 augusti 2013

Jag var inne i en bokhandel idag. Söder om Farsta.

Det var bara jag i den stora lokalen. Som vanligt tittade jag efter mina pocketar, och medan Sonjas Hemlighet fanns där, så gjorde inte Sonjas sista vilja det.
Så jag gick till kassan och frågade om det.
Först presenterade jag mig förstås. Sa att jag hade skrivit dem, och så.
Tänkte att den kanske kommer in, nu när det finns nya i lager.
But nope.
"Man kan ju inte ha allt hemma", sa hen och svepte med armen mot pockethyllorna. "Vill du ha den får jag beställa."
Inte sagt särskilt vänligt, och jag undrar om det inte var ägaren själv jag pratade med.

Sa jag att den stora butiken var tom?

12 kommentarer:

Kati sa...

No wonder! när de vägrar ta hem böcker som bevisligen säljer bra. och med sån tillmötesgående personal. hrmpf!

Hanna Lans sa...

I bokhandeln i Stenungsund finns båda dina böcker! Jag var där igår och letade till min son, och rakt framför mig stod dina fina böcker. :)

Åsa Hellberg sa...

Kati; precis! :)

Hanna; TACK!

Shamrock sa...

Men... Med den attityden var det inte konstigt att det var tomt i affären

Anonym sa...

Tack för denna underbara konst du utövar...menar konsten att roa oss!
Vi har läst båda dina "Sonja"böcker och nu undrar vi bara när kommer nästa omgång ;)

Åsa Hellberg sa...

Åh, tusen tack!
Nästa kommer i vår; mars eller maj är inte klart än.

Anonym sa...

Vi är inte anonyma får inte till detta med alla knappar att trycka på hahahahaa...kram å tack igen för två underbara böcker som borde säljas över hela landet i varje butik/ Conny & Kicki

Åsa Hellberg sa...

Haha,tack!

Anonym sa...

Åh härligt då ska jag hålla koll på när du släpper dom!!! Tack igen
C & K

Pernilla Alm sa...

Eh. Ja, jag har skrivit boken men jag vill GÄRNA köpa den. För jag har ju inte läst den. Suck.

Anonym sa...

Hej,
det var synd att det blev så tråkigt, Åsa, men jag upplevte dig inte heller som vidare trevligt. Kanske kan vi börja om? Hade gärna haft en dialog med dig om detta, men du verkade inte vara öppet att prata med. Kanske var jag lite trött? Ingen ursäkt, jag vet.
Hoppas vi hörs.

Åsa Hellberg sa...

Om jag var otrevlig när jag presenterade mig och frågade om min bok, så ber jag förstås om ursäkt för det.