lördag 17 augusti 2013

Jag har just genomlevt sämsta natten i kvinnominne.

När jag fick krypa upp ur svetten klockan sju var jag tokslut men nöjd med att eländet var över. I dörren till toa mötte jag sonen. Då skulle han lägga sig.

Idag blir skrivandet en prövning. Jag har noll lust, noll ork och noll intresse för mitt manus. Alltså är det bara att sätta sig ned och göra jobbet.
Jag säger ju att jag är författare.

Dagens skrivstuga är från Stockholmsområdet. Tänkte att vi behövde något mindre mysigt så att ryggen hålls rak och fingrarna på tangenterna.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Usch dina nätter avundas jag dig inte. Hoppas skrivandet piggar upp o ger lite energi.

Kati sa...

Du är verkligen ett föredöme! :) det låter inte som någon vidare natt.

Fru Venus sa...

Underbart ställe men usch för den natten :-( Skriv och redigera senare, du ÄR ju författare :-)

Ebba Range sa...

Uhhh ... för sådana nätter.
Jag köpte två kylklampar på Coop Forum inför semestern - de är nästan lika stora som en A4-sida och knappt en cm tjocka.
En sådan har jag använt - stoppat i en plastpåse, virat en handduk om och blivit lagom nedkyld. Jag blev så där klimateriehet av en medicin - därför vet jag att det funkar. Testa och bli glatt överraskad!