tisdag 13 augusti 2013

Ibland letar jag jobb,

för att jag blir så orolig för att jag inte ska klara mig på mitt författarskap ens i framtiden (för tillfället är det omöjligt och jag är på riktigt fattig) och då går jag in på arbetsförmedlingens sida och irriterar mig på hur annonser formuleras (ni märker här hur jag hanterar min oro genom att skjuta bollen till en heeeelt annan planhalva.)

Idag handlade det om ett företag som sökte mediasäljare.

"På din fritid gillar du fart och fläkt men du tycker även att det är skönt att bara ta det lugnt."

Jag håller ut ett tag till. Inget företag skulle ändå stå ut med att jag la mig i deras textproduktion som handlar om vad personalen gör när den INTE är på jobbet.

Här är dagens skrivstuga. En lägenhet i Palma. Nu blir det bok. Tjohej.




7 kommentarer:

Spader Madame sa...

Håller på dig och hoppas att stålarna ska rulla in i strid ström framöver! Vad gäller formuleringen: Tack och hej, leverpastej.

Kati sa...

hahaha, känner igen det där. Själv brukar jag också störa mig på hur annonser är formulerade. Och när de har dålig svenska och taskig grammatik är de körda iaf hos mig. :D

Hanna Lans sa...

Hahaha, ja gudars vad man stör sig på vissa annonser. Dessutom känns det som alla har hybris och är världens bästa arbetsplats ...

Simona sa...

På tal om inget.
Lyssnar på sommarprat med Sara Danius.
Underbart fadersporträtt.

Snäckskalsdalen. sa...

Åååå, dom där annonserna, hur orkar dom. Dom hade i alla fall använt andra ord än dom sedvanliga "gillar att ha många bollar i luften".......

Anonym sa...

Men du har ju att luta dig mot om du skulle behöva och vad jag förstår är du duktig på det - så varför AF?
Lycka till med dagens skrivande
Sanna

Åsa Hellberg sa...

För att de har jobbannonser och för att jag för tillfället tjänar noll kronor.