fredag 30 augusti 2013

Manuset till Kristallengalen

är väl inte riktigt på topp det här året även om alla kämpar på med sina repliker så gott de kan.
Stackarna.
Men nu sjunger Pops och det var väl ändå lite förvånande?

När det har varit som mest genant har vi sett på fotboll istället. Sveriges 1-4, 2-4, 3-4 och 4-4 mot Tyskland. Vi jublade som om det var direktsändning.
Och så har vi sett på ännu ett fantastisk avsnitt av The Newsroom.

Tja, så kan det gå till en fredagskväll i Farsta.
Vad gör ni?

5 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Ser på Kristallen, tar fram skämskudden och går över till att skriva lite när det blir för pisamt. Är det inte typiskt att kvällens bästa var inslaget med Billy Crystal? Vilka underhållningsprofs de är, amerikanarna.

Kati sa...

Sitter och spånar på mitt manus och lägger till lite där det behövs i redan skriven text. Funderar på en film. "Taken", som jag bara sett dubbad till italienska. :)

Kati sa...

ps är det inte kul hur man plötsligt börjar bedömma helt andra saker efter manus, dramaturgi etc? På senaste tiden har jag stört mig på en del låtar som helt saknar dramatisk kurva. De är likadana hela vägen, ingen höjdpunkt! Inget crescendo! Snacka om yrkesskadad.

Andra intryck sa...

Såg på Kristallen med skämskudde, sedan blev det en tidig kväll.
Önskar dig en trevlig helg!

Hanna Lans sa...

Usch, vad hemsk galan var, jag satt med händerna för ansiktet tills jag kom på att TVn ju har en avstängningsknapp. Sedan läste jag en god bok istället och somnade nästan lycklig.