tisdag 20 augusti 2013

Idag finns ingen tid att slösa bort på meningslösheter.

Här är dagens skrivstuga.
Ibiza. Ibissa som spanjorerna säger
(N har ju bott där i flera år och istället för att besservissra med mitt Ibitsa, kollade jag i smyg upp det rätta uttalet och det visade sig att han har rätt.)

För övrigt har jag idag inlett tillbakagången till en magbubbelfritt liv. Hela sommaren har jag tryckt i mig bröd och annat som min kropp faktiskt inte gillar att ta hand om.
Det värsta är att behöva säga adjö till glass.
Jag är sedan i juni totalt besatt.


4 kommentarer:

Simona sa...

Nåt som är ett alternativ till glass som jag testat i sommar är iskaffe. Mycket gott.
Och det finns numera lchf-glass, iaf i min affär.

Men Ben&Jerry it aint....

Spader Madame sa...

Glass. Kan vara den bästa uppfinningen ever.

Åsa Hellberg sa...

Lav på glass. Ska testa den där lchf. Tack.

Snäckskalsdalen. sa...

Lyxigt hus! Helt OK.