tisdag 13 augusti 2013

Det är ju en liten rysare,

det där att mina båda Sonjaböcker ligger på bibliotekens e-boktopplista, och att Sonjas sista vilja ligger på tionde plats på ljudbokslistan.

Ibland tänker jag på att kanske någon av de människor som jag möter när jag är i centrum, på stranden, i stan eller kanske på resande fot, har läst mina böcker.
Och så undrar jag om de älskade eller hatade. Få verkar ha något mittemellenförhållande.
Så självupptagen är jag.
Jag borde lägga ned större energi på min omvärld, jag vet. Men jag orkar inte just nu. Jag måste få ha det lilla formatet av värld, där allt handlar om mig, om mig och om mig, en liten stund till.
Jag, jag och jag, gör upp en framtidsplan och i den kommer även annat att ingå.
Får vi verkligen hoppas i alla fall.

Än så länge har jag inte skrivit ett ord i "Sara", men jag sitter i min morgonrock helt och hållet redo.
Jag kan vara liiite orolig för att min fåtölj inte håller samma skrivbekvämlighet som min avpolletterade soffa.
Men man kan inte veta utan att testa.
Jag provar nu.
Iiiii.


3 kommentarer:

Ethel sa...

Jag fixade en bokköpare till dig i dag. Jag pratade mig varm om Sonja böckerna så min arbetsvän skulle köpa dem efter jobb. :) Egentligen ville hon låna mina men........... nä det fick hon inte :)
Fint du fick det i ditt rum. Kram

Anonym sa...

Jag vill bara säga att jag äääääälskade Sonjas sista vilja och lånade prompt ut den till bästa vännen som bara äääääälskadede den :o)!!!Så nu vet du,Kram från en "Blekingetant".
ps.jag tycker mycket om din blogg också ds.
igen...hoppas du fick samma "feelgood-feeling" som jag fick av din bok!
Nu ska jag sluta...:o)

Åsa Hellberg sa...

Hörrni, tusen tack. Vad roligt att höra, jag blir jätteglad!!