söndag 18 augusti 2013

Jag sitter i köket.

Det händer enbart när jag inte ska störa någon som sover i vardagsrummet/ mitt sovrum. Jag kan smyga i en halvtimma till men sedan kommer jag att kommendera uppstigning eftersom jag ska tvätta.
Och sedan åka till Hässelby; exakt en timmas färd med tunnelbanan från Farsta åt andra hållet ... utan byte.

När jag var 14 och bodde i Bohuslän var det självklart att konfirmeras, men när jag pratade med min son om så skakade han bara på huvudet.
Idag är det i alla fall en sådan uppvaktning (?) jag ska på.
Min väninnas dotter har varit på läger och idag sker förhöret (?).
De flesta gäster är inte med i kyrkan eftersom platserna är begränsade och min väninna har tusen inbjudna vänner, istället kommer vi till efterfesten (?) kl 15.00.

Håll en tumme för ... moln med uppehåll.
Med mina svettningar sitter jag gärna utomhus så länge det inte regnar eller är solsken.


2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Dina frågetecken sitter som smäckar. Förhör, liksom ...? Hur tänker de då?

Åsa Hellberg sa...

jag vet inte. Just det ordvalet kan ha varit mitt eget ... och taget från en erfarenhet från 1976.