torsdag 26 mars 2009

4 par

Ett par när jag läser, nummer två när jag använder datorn, trean när jag ser på tv, kör bil eller vill se någon tydligt på två meters håll och det fjärde är mina slipade solglas.

För att kunna involvera min familj i letandet efter dessa har jag valt bågar i olika färger, för vilka som används till vad är till och med svårt för mig att komma ihåg.
Med färgkodning går det aningen lättare.

"Har någon sett mina vita", hojtar jag, och genast springer familjen runt i de 60 kvadratmetrarna och letar.
Ofta återfinns just det paret i hallen, där de har bytts ut mot de fräna röda jag använder när jag läser.

Hallen ligger utanför toa, så att bytet har skett just där ter sig helt naturligt.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har tre. Zebrarandiga, svart/vita read or dead (jag väljer dead) och svarta med ett jävla litet hjärta på ena skalmen. Guuud så det stör mej! Jag är så ohjärtig. Eller ohjärtlig.

Åsa Hellberg sa...

Men visst hittar du de med hjärtat lätt?

Unknown sa...

Ja, jag hittar alla eftersom jag är ytterst noga med dem. Mina red or dead ligger i en snygg högblank svart ask, de zebrarandiga i en ärtgrön och de med hjärtat är duger till då jag läser på kvällarna... men de är det enda paret som inte är obehagliga, de trycker ingenstans eller så. Jag förstår var du vill komma. Tycker du det är fel att vara lite djävulsk? Jag tror han är en kul kille.

Åsa Hellberg sa...

Nej, jag gillar djävulen rätt använd:)Men varför tror du att det är en han?

Unknown sa...

Inte tror, hoppas. Jag hoppas det är en han.

Åsa Hellberg sa...

Min är en kvinna, hon bor nämligen i mig. Fru Gud har fullt upp med att hålla henne på plats.