lördag 21 mars 2009

Förberedelser

På måndag låses dörren till balkongen. Utifrån.
Stackars min fästman som då inte kan öppna den och få in iskall luft i lägenheten. Han gillar nämligen polarvindar inomhus. Där är vi inte helt överens kan jag berätta.

Anyway.
Balkongen måste rensas, och det är mitt jobb.
"Det är väl inga problem?" säger den som använder balkongen till en plats för en trevlig liten utemöbel och rosa pelargoner.
Jo det är det, om man som jag använder balkongen till lager, förråd och grovsoprum...samt har en trevlig liten utemöbel.

Allt måste bort.

Min "våning" består av 2 extremt välplanerade rum, där varje millimeter är utnyttjad till fina saker, braattha saker och helt nödvändiga saker.
Mitt källarförråd är helt fullt av saker som kan vara bra att ha en annan gång.

Resten har jag ställt på balkongen, och denna rest måste jag nu ta tag i.

Först måste jag tömma min bil.
Där ligger allt jag skulle ha tagit till sopstationen - i december 07.

Inga kommentarer: