tisdag 17 mars 2009

Snark

Min kropp förstår inte alltid att det är dags att sova.
Flera nätter i rad har den hellre vridit, vänt och pirrat förväntansfullt. "Gå upp igen", säger den som om det vore ett alternativ.
Det är det inte!

Kroppen har hajjat att vi har roliga saker på gång. Den och känslan har inlett ett samarbete och vägrar att inse att utan sömn uteblir också det roliga.

Igår försökte hjärnan ta kommandot, och tänkte ut en mängd trista saker för att få kropp och känsla att koppla av. Det funkade så där kan vi väl säga.
"Skit på dig, ärthjärna", kvittrade känslan och for runt som en galning i kroppen.

Detta är ett mycket förbryllande inlägg, även för mig.
Det kommer inte att leda någon vart alls.

Kropp-känsla-hjärna, min treenighet som jag har så stark tro på gör uppror, och det enda jag kan göra är att hänga med.

Till och med på bloggen.

Inga kommentarer: