lördag 28 mars 2009

London


Det är precis ett år sedan sonen och jag var i London, och vi hade några fantastiska dagar bara vi två.

Just då hade familjen pengar över, alltså satte vi sprätt på en hel del av dessa på bra hotell, flyg med tider som passade oss - och en hel del shopping. Vi var också på musikal, bussrundtur och Madame T förstås.

Har du som förälder möjlighet att ta med en tonåring på en resa, kan jag varmt rekommendera det. Åk ni två, och lämna resten av familjen hemma.

Vi längtar tillbaka.
Jag längtar särskilt efter Karen Millen butikerna.
De finns i Stockholm också men det är billigare att handla i London (och på nätet.)
Handväskorna, kläderna och skorna är...fantastiska.

Sonen vill tillbaka till Selfridges, där de har alla de varumärken han gillar, Ed Hardy och Evisu bland mycket annat.
Sedan missade vi alla marknader och parker, och bara det ger oss ju en anledning att återvända.
Budget style denna gång.
Se men inte röra funkar fint för oss.

4 kommentarer:

Unknown sa...

London är något jag kommer att åka till (då jag vinner de där pengarna på lotterna jag aldrig köper)

Åsa Hellberg sa...

Glöm inte att ta med ett av dina barn då!

Unknown sa...

Äh, fan också, dem glömde jag! Jag tänkte bara på mej själv och shopping.

Åsa Hellberg sa...

Jag förstår det, men det blir rooligare med sällskap:)