söndag 29 mars 2009

Colore


"Du är röd", var det första fästmannen sa när han såg mig igår.


RÖD?


Inte ett ord om mina fräknar eller hur oerhört fräsch jag såg.

Jag har minnen från den tiden han kallade mig snygging, och inser att det var nog ett tag sedan.


Nu vet jag att han skulle älska mig om jag så var blå, så det är inte det. Men jag vill inte veta att han tycker att jag ser ut som en tomat.

Det är onödig information.

Men jag hämnas inte, jag låter istället bli att träffa honom.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Men rött är ju ganska snygg färg (om man klär idet... mehehe)

I told yoooou.

På allvar, sa jag inte att du skullle hålla dej borta från cancersängen?

Detta är straffet. Skaffa dej en spray tan i stället kvinna.

Åsa Hellberg sa...

Spray tan?
Är det sånt ni ägnar er åt i byarna up north?

Jag klär i rött.
Slut på diskussion.

Unknown sa...

Åsa; Nä, jag håller inte på med spray tan, och för den delen har vi då mer sol än vad ni 08:or har.
Dygnet om på sommaren.
Sådetså.

Jaså, du klär i rött.
Good for you.
Kan man få bildbevis?

Liz-den skadeglada typen.

Åsa Hellberg sa...

Jag är en 0525, inte 08!

Unknown sa...

Ajdå.