torsdag 26 mars 2009

Seriös

Det händer att jag slänger en blick på kontaktannonser. Jag slänger blickar även på dödsdito, det är väl någon dragning åt det mänskliga dramat jag har antar jag.
Anyway.
I dag hittar jag en dam som söker en man som är "seriös och gärna trevlig." Genast blir ju den kontaktannonsen så mycket mer intressant.
Vem är hon, denna kvinna som söker seriositet framför trevlighet?
Vad har hänt i hennes liv när hon formulerar sig så?
Har hon blivit bedragen och lurad, vilket gör att detta blir blir hennes viktigaste prioritering när hon söker en ny man.

Och behöver det ena utesluta det andra?
Kan man inte längre ställa krav på att ens tillkommande är både ock?

Hur tänker ni?
Ber vi om för lite?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Nä, jag tänker väl mer att om jag inte finns i dagens dödsannonser, då lever jag antagligen idag.

Åsa Hellberg sa...

Tur.
Jag har kollat DN och du finns inte med där heller.

Unknown sa...

Åsa; Bra.

Robert W sa...

Jag vet en kvinna med ett inte alltför vanligt namn. En gång fanns det en dödsannons med hennes namn i tidningen. (Det var alltså någon med precis samma namn som hon som hade dött.)

När hon kom till jobbet tittade en av hennes kolleger på henne och sa: "Jaså, du kom i alla fall!"

Åsa Hellberg sa...

Robert; haha.