tisdag 31 mars 2009

Kuddar och julblommor

Att ha balkongen i vardagsrummet är inte alltigenom trivsamt.

De två borden och den den kombinerade skåpsoffan tar plats från strövområdena, och lusten att vårpiffa kom alldeles av sig.

Det normala för mig så här års är annars att byta ut alla textilier mot mer vårlika färger.
Det känns helt meningslöst nu.
I am alltså stuck med det murriga, mysiga och mörka; allt det som välkomnar höststormar och ylletröjor.

Jag får helt enkelt ladda för vecka 28 när det ska vara klart, och balkongdörren går att öppna igen.

Det kanske rent av är bra?
Mina sommartyger kommer fram när ni andra plockar bort era och börjar göda amaryllisen.

Jag ser framför mig hur jag sitter bland blekgröna kuddar, rosa pelargoner och dricker saft på balkongen någon gång i början av november.

Sämre kan man ju ha det.

2 kommentarer:

helene sa...

Japp, det är bara att gilla läget.Kram

Åsa Hellberg sa...

Ja det är ju det...inte minst för oss:)
Kram!