söndag 24 januari 2010

Brrrr

Det kallaste har kommit tillbaka och det vet jag via rapportörer eftersom jag inte har varit ute själv.
Jag ska gå ut senare, inte för att jag tycker att det är så himla underbart utan för att kylskåpet behöver fyllas på.

Det är kräksjuketider och personligen garderar jag mig som jag brukar; handskar i matbutiken och mycket handtvätt.
Trots att jag aldrig har haft den där sjukan och inte blev smittad när sonen var gigantsikt sjuk förra året, inbillar jag mig inte för att ögonblick att jag på något sätt är immun.
Jag helgarderar och peppar, peppar har det hittills funkat.

Nu ska jag sluta prata om äckliga saker och övergå till något helt annat.

2010.
Jag har döpt mitt år till Åsas tillväxtår.
Vad heter ditt?

3 kommentarer:

Marie S sa...

Maries återuppbyggnadsår ! :-D
=sant !

Anonym sa...

Trollets "välja-rätt" år.

Åsa Hellberg sa...

Heja:)