fredag 8 januari 2010

Vilken lista!

Anneli Henrysson har listat de böcker hon tyckte var bäst 2009:

Så här års är det populärt med summeringar av det gångna året. Jag tänker inte öda tid på rabbla upp alla böcker jag läst under 2009, jag bara summerar förra årets bästa böcker (utan inbördes rangordning).

Bryta om av Åsa Anderberg Strollo.

Kvinnorna på stranden av Tove Alsterdal.

Du visste aldrig att jag fanns av Maggie O'Farrell.

Böckerna om Humlan av Rose Lagercrantz.

Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist.

Allt är bara bra tack av Moa Herngren.

Tre sekunder av Roslund & Hellström.

Askungar av Kristina Ohlsson.

Casanovas kvinna av Åsa Hellberg.

Lingon och lust av Eva Swedenmark och Annica Wennström.

4 kommentarer:

Robert W sa...

Hmm, jag undrar varför du så gärna ville citera den listan... ;)

Åsa Hellberg sa...

Fränt va? :)

Agneta sa...

Härligt Åsa!

Åsa Hellberg sa...

Ja visst:)