fredag 1 januari 2010

Tjugohundratio

Eller säger ni tvåtusentio?

Anyway, vad trevligt med ett nytt år, eller hur? Jag gillar nystarter, och ett nytt år har alltid känts just så.
Själv går jag in i året med nyfikenhet på vad det ska bjuda på.

Som alltid finns det en mängd alternativ och personligen tycker jag att det är oerhört skönt att inte ha något facit redan nu. Jag gör förhoppningsvis det jag kan och sedan får livet ta hand om resten.
Ett år brukar innehålla komponenter av både lycka och sorg i varierande grad, och jag tänker åka med precis som jag gjorde 2009.

Mitt år började med ett höjt ögonbryn.
Under natten blommade den amaryllis som min mamma skickade strax innan jul. Jag hade förväntat mig en röd blomma och döm av min förvåning när den var vackert laxrosa.

Kanske har min fina amaryllis satte tonen för året?
2010 - överraskningarnas år?

Jag tar den.
Nu kör vi.

6 kommentarer:

Marie S ♥ sa...

God fortsättning på det bra nya året 2010 !
Kram

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma Marie!

Kram Åsa

Robert W sa...

Språkligt reaktionär som jag är, så säger jag tvåtusentio.

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag kör nog på tjugohundra...

Unknown sa...

Tvåtusentio. Jag känner mej väldigt blank inför 2010.

Åsa Hellberg sa...

Bra Liz, för det är just ett oskrivet kort det är:)

Kram Åsa