lördag 2 januari 2010

Jag har inte bloggat om medberoende

här på ett tag, och det beror på att jag har semester från det några dagar.
Istället får ni stå ut med en hel del trams innan seriositeten återkommer någon gång nästa vecka.

Idag är jag så tramsig att jag inte ens har lyft rumpan ur soffan sedan jag placerade den där strax efter frukost.
Fråga mig inte vad jag gör, för inte skriver jag på det jag ska i alla fall.
Istället funderar jag -inte heller på det jag ska - utan på julgranens vara eller ickevara de närmaste dagarna.
Det är högst troligt att den - trots/tack vare all sin prakt - ryker ner i sin låda i morgon.
Jag känner för att städa, och för att kunna göra det måste jultomtar och annat fint packas ner.

Allt är undanflykter för att slippa ta tag i det jag ska, samma procedur som jag går igenom varje gång jag har något viktigt på listan.
Men lugn bara lugn, när jag väl drar igång blir jag så fixerad att jag inte slutar förrän jag är klar.

För ögonblicket tänker jag fortsätta fundera på min julgran.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Själv valde jag att låta min gran ligga kvar i förrådet i år.
Men oavsett om jag har gran eller inte så brukar jag samla ihop all "jul" på ett skåp jag har och helgen efter 20dags knut så plockar jag ner det i sina kartonger igen.
Jag har verkligen njutit av julen och min pyntning i år. Kanske för att jag för första gången har gjort det HELT för min egen skulle och inte med någon tanke på någon annans ev. glädje eller ej. Visst jag har alltid gjort det för att jag tycker om det men också alltid hoppats på att någon annan ska uppskatta det.
För övrigt tycker jag om trams med jämna mellanrum - väger upp all seriösitet så att det inte blir för tungt/allvarligt (hoppas detta uppfattas rätt)
God fortsättning på det nya året samt på vilan.
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

God fortsättning Sanna, och tack för alla dina härliga kommentarer under året som gick!

Kram Åsa

helene sa...

I år har vi inte ngn julgran.Känns jätte skönt,lite blommor och ljus räckte.
Jag har laddat för städning och nu ska jag börja. Men den här gången så kommer sambon att hjälpa mig så slipper jag att vara offer.
Men det är ju det som är så bra med din blogg,att du tramsar oxå! .Varför utesluta saker! Mångfald är bäst.
God fortsättning och kramar

Anonym sa...

Jag igen - kvinna som älskar för jävla mkt ...IDAG igen...julen varit skit. Bagaget gör sig påmint och förväntningarna HÖGA! och allt fallerar i ett antiklimax - igen.
Mannen, den heliga - ältar på om sitt, om mig och hur jag ska vara och inte bör göra mm...och jag...skrapar ihop och torkar upp, tar minsta tecken på försoning så starkt och tror, att Nu, nu så...ja, ni hör väl - PATETISKT!!
KRAM TILL ER ALLA - Åsa, jag ska försöka ta mig mod att maila dig, men vet inte hur jag ska orka dra upp skammen, skiten till ytan, men jag laddar....

Åsa Hellberg sa...

Helene, god fortsättning till dig/er också!

Kram Åsa

Åsa Hellberg sa...

Anonym.

Ladda upp du bara, vi har alla skit som vi behöver ta tag i:)

Kram ovh välkommen med ditt mail.

Kram Åsa

Anonym sa...

känner igen känslan av att göra en massa ANNAT än det jag "ska" tills jag någonstans är redo, och sedan jobba hårt ett tag och bli klar ändå i tid på något märkligt vis. Önskar ibland att jag kunde sprida ut jobbet mer, och inte få den där "stressen" på slutet, men av någon anledning så verkar det vara som om det är så här det fungerar. Undrar varför ibland.. Kram! /Lizzie

Anonym sa...

till Anonym: känner igen känslan från förr och tackar för din ärlighet! Gav mig mkt. Du är inte ett dugg patetisk. Hejar på dig! Du är på god väg, bara genom att du ser "problemet". Var lite go mot dig! Kram! /Lizzie

Anonym sa...

Har också funderingar kring granens vara eller icke vara. Tyvärr går mannens och mina åsikter isär därom... ;)

Åsa Hellberg sa...

Tack Lizzie.

Anna; så vad gör ni då? Drar lott?

Kram Åsa