torsdag 21 januari 2010

Trött i ögat,

eller i bägge förresten.

Barn klipper gärna med ögonen när de är trötta och den här 47-åringen är precis likadan. När det börjar klia - som nu - är det dags att ta av läsglasögonen och slå igen locket på datorn.

När jag skrev Casanovas Kvinna började jag tidigt på morgonen och avslutade efter lunch; och jag måste säga att jag beundrar de som kan skriva på kvällarna efter att de kommer hem från sitt heltidsjobb.
Hur gör ni för att hålla orken uppe?
Kan det vara mina 47 som spökar?
Numera följer jag i alla fall vad kroppen säger till mig, och just nu är signalen; stäng av.
Så jag gör det.

Nu.

2 kommentarer:

Sus sa...

Ja vad jag gör?
Kollar bloggar.
Tar promenader...
Ligger på spikmattan ;-)
Lägger mig senast kl 22.
Annars blir jag odräglig!

Och du...testa spikmattan!
20 minuter.
Sedan är man pigg!

Åsa Hellberg sa...

Sus; jag ska! Kanske idag...