onsdag 6 januari 2010

Jag har

tre par glasögon. Ett par vita, ett par röda och ett par bruna.
De röda använder jag när jag läser och skriver; just nu alltså.
Jag vet inte vad jag gör med mina glasögon, men förr eller senare sitter de alltid lite skevt; eller så - som i dagens fall - har ena skalmen stelnat i fästet till bågen, vilket gör att de sitter obekvämt på näsan och mitt rynkande av densamma hjälper inte ett dugg.

En liten promenad till Synsam hade fixat det på ett kick, men jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra med promenerandet idag; det kan istället hända att jag går ut via min källare, promenerar exakt 20 meter, tar ut bilen ur garaget, kör till mitt centrum, parkerar inomhus, handar lite, lagar mina röda och tar bilen tillbaka, parkerar i garaget, tar trappan upp och promenerar 10 meter till min port.

Det gör en utomhuspromenad på totalt 30 meter, vilket väl är fullt rimligt den här minustjugodagen.

Jag vill gärna ha väderrapporter från övriga landet tack; ryktet säger att till exempel Töreboda (Västergötland) har 70 centimeter snö och det kunde ju vara bra att få det bekräftat.

8 kommentarer:

Linda sa...

i de småländska skogarna är det just nu minus 15 grader och 60cm snö.

Åsa Hellberg sa...

Jösses vad mycket snö!

Tack Linda; nu har jag koll på Småland:)

Robert W sa...

Har inte snöat på ett tag, men den gamla snön ligger vit och fin på några decimeter. Temperaturen är -21,5 nu vid tolvslaget här i Vålberg.

Åsa Hellberg sa...

Värmland; check.
Tack Robert.

Marie S ♥ sa...

Jag bor ju runt hörnet, så vad jag har för väder vet vi !
Ha en bra dag i kylan (el i värmen inomhus snarare)
Kram och hej..

Åsa Hellberg sa...

Marie; tack. Ska nu köra bil i 400 meter:)

Pernilla Järund-Hansson sa...

Fjällbackas temperatur ligger just nu på -12 men det blåser så vindkylan är -23. Solen skiner och det är lagom med snö. Tror jag ska ta mig några varv på skidorna nere på idrottsplan.

Åsa Hellberg sa...

Haha, tusen tack Pernilla.
Äntligen en Fjällbackabo som skriver på min blogg.

Kram och hälsa maken!
Kram Åsa