lördag 2 januari 2010

Noll ord skrivna

Noll sockor tvättade.
Min dagsplanering har raskt lagts på morgondagen istället, för den här dagen ville visst något annat.

Så kan det gå.

Jag har gapat några dagar om att jag måste stå ut med mina analoga kanaler, men nu har det visat sig att det minsann har sina ljuspunkter.

Igår såg jag två alldeles utmärkta program på Kunskapskanalen; ett som handlade om en reinkarnerad liten pojke som utsågs till "a Holy child" i Tibet, och ett annat om unga alkoholister.
Två väsensskilda program och båda lika bra och informativa.
Alkoholismen har jag ändå en viss pejling på, men att vissa barn utses till "Holy" inom Buddismen visste jag inte; jag tror att pojken var ungefär fyra när han fick lämna sina föräldrar och placerades i ett kloster med munkar, både unga och gamla.

Programmet hette "det dyrbara barnet från Tibet" och på bilden ser ni den blivande Laman Tenzin Phuntsok.


Inga kommentarer: