lördag 16 januari 2010

Stockholm slaskar

och vindrutetorkarna far som idioter över rutan för att hålla all smuts borta.
I den här stan måste kosnaden för spolarvätskan vara lika hög som för bensinen sådana här nollgradiga dagar.
Hellre - 13 än det här om jag får bestämma.
Nu är vädret snarare guds ansvar än mitt, så istället för att uppröras struntar jag helt enkelt i att köra bil om jag inte måste.

För övrigt kan jag meddela att många butiker börjar bli av med sina reaplagg och har börjat hänga upp färger i skylten.
Det kanske inte är ett vårtecken direkt, men bra nära.

De här skulle man väl kunna ha på den dinglande foten i vår, eller?

8 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, det skulle man verkligen kunna ha på fossingen!

Åsa Hellberg sa...

Ja, om man fick sitta ned:)

Pennelina sa...

Den skulle se helt otroligt fånig ut på mig :-) Mina fötter är inte gjorda för slika ting ;-) Skulle jag få ett par så lottar jag ut dem på bloggen min.... he he.

Kram på er!

Åsa Hellberg sa...

Haha, det hade varit en bra utlottning.

Kram Åsa

Unknown sa...

Pennellina: Se genast till att få ett par sådana. Jag är med på utlottningen!

Anonym sa...

Vi har klarat oss under nollstrecket här - även om det inte är många grader så är det ändock -grader.
Jag är tacksam för det
Sanna

faith sa...

Ja de skorna skulle vara roliga att vingla runt på. Och för några år sedan kanske... nu skulle det inte gå. Slaskigt och trist...

Åsa Hellberg sa...

Faith; jag vet:), jag kan inte heller gå menn sådana här längre. Men sitta och dingla med fötterna kan jag.

Kram åsa