tisdag 28 juni 2011

Flickan & Kråkan

En flicka jag känner blev så betagen av den låten av Mikael Wiehe att hon lyssnade på den om och om igen, djupt bekymrad över den skadade fågeln och hur det gick för den sedan.
Jag undrar om hon kommer ihåg det när hon nu är tonåring?

Allsång på Skansen och heja Måns.
Och heja BAO.
Det slog mig nu att jag vill se dem live.
Har ni gjort det?

När vi för hundra år sedan hade personalträff på Sturecompagniet hade vi en tävling som gick ut på en massa saker, bland annat att få en autograf av en riktig megakändis.
När vi i vårt lag virrade runt på Östermalm träffade vi Benny Andersson.

Vi kan väl säga att just den delen av tävlingen vann vi med marginal.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Visst gjorde dom det bra idag, speciellt Måns! :-)

Anonym sa...

Ville egentligen tittat. Men en kväll på altanen tog överhanden. Får försöka se på reprisen...

Gafflan sa...

Jag måste tyvärr medge att jag nästan aldrig tittar på Allsången men nu när Måns är där så kanske...
BAO har jag inte sett live men dom är bra.

Spader Madame sa...

Åååå Allsång. Kommer på att jag nog längtar hem litet grand!

Åsa Hellberg sa...

Nytt avsnitt nästa tisdag!