lördag 25 juni 2011

Som jag har berättat är

min stora njutning i livet just nu att umgås med härliga kvinnor.
För ett par veckor sedan träffade jag femtioåringarna och häromkvällen skrivdonnorna.
Har man inga fab-kvinnor i närheten just nu kan man alltid se filmer som påminner om hur härligt det är med vänner.

Idag såg jag för tionde gången Mamma Mia med den härliga tjejväntrion med Meryl Streep i spetsen,















och ikväll ska jag se Sex and the city och njuta av vänskapen som är ledstjärnan både i tv-serien och i filmerna.






















Man kan säga att jag har en fictional tjejdag i brist på live-versionen.

6 kommentarer:

Shamrock sa...

sex and the city har jag missat helt och hållet - är nog den enda svenskan som inte sett denna serie. Men MammaMia älskar jag

Fru Venus sa...

Håller med dig, gillar båda, har sett MM runt 20 gånger :-)) Midsommarkram!

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; lyckost. Du har hur mycket bra att se som helst!!

venus; tack detsamma!

nillas liv på pinnen sa...

Ända tills nu trodde jag att jag var den enda i detta land som inte sett Sex and the city. Varken serien eller filmerna. Men tydligen har inte heller Shamrock gjort det. Jag har en föreställning om att jag inte skulle gilla det. Kanske tar jag en vacker dag reda på hur det förhåller sig.

Susanne B sa...

Härligt! Jag har nog sett Mama Mia ett hundratal gånger. Köpte den "till barnen" i höstas - och de blev helt tokiga i den! Och jag gillar den också såklart. Försöker lite lagom undvikande förklara det där med tre pappor... :-)

Åsa Hellberg sa...

Nilla; som sagt, lyckost!!!

Susanne; ja, den kan ju bli knepig förstås. Å andra sidan köper barn det mesta, särskilt nu när det till och med finns plastföräldrar:)