söndag 12 juni 2011

Jag tänker inte gå ut mer än på en måstepromenad

till livsmedelsaffären.
Den fina lilla lägenheten behöver röjas.
Till min stora förvåning ser jag att det fortfarande hänger en dunjacka i hallen, och den - samt en kappa - måste förflyttas till förrådet.
Ett par lurviga halsdukar hänger också kvar och dinglar, och att jag inte har sett det innan skyller jag på min hemmablindhet - en svårartad åkomma som jag alltid har haft...

Vad gör ni?
Jag vill ha en rapport från alla landsdelar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har varit i kyrkan och nu blir det till att vara hemma och kurera mig. Är lite täppt men inte mycket men dessvärre ett dunkande öra. Vet inte om det är öroninflammation men det gör inte ont bara dunkar.
Lätt att bli hemmablind faktiskt - har också den åkomman.
kram Sanna

livia sa...

rapport från skåne : )
Erbjöd mig att vara extra ögon på ett poolparrty för sjuåringar, vilket visade sig vara ett genialiskt drag i detta väder.

Jag är både hemmablind och bortablind : )
Kram Livia

/nina sa...

skogspromenad i solsken, sen äggröra, bacon, smoothie & gott kaffe med bästa vännen hemma, planterat lite, tvättar lakan som torkar i vinden, plockar, plockar, plockar, vattnar orkidéer, ska baka bullar. Skön söndag mao.

Åsa Hellberg sa...

Sanna; krya på dig!

Livia; bortablind var bra!:)

/Nina; det låter skönt också.

nillas liv på pinnen sa...

Öh, gör och gör...

Åsa Hellberg sa...

Nilla; granngranskning är jobb nog.