onsdag 22 juni 2011

Mitt strykjärn är från 1980-talet.

Tror ni att det blir roligare att stryka med nyare doningar, eller är det same same, det vill säga fortfarande den mest meningslösa sysselsättningen världen har att erbjuda?

Vintertid stryks här ingenting.
Möjligtvis någon skjorta åt sonen eftersom jag gulligullar något förfärligt med honom trots att han nästan är vuxen.
(Det är slut med sådant nu. Kan han lära sig att köra bil kan han lära sig hur det gamla strykjärnet fungerar).

Sommartid kommer blusarna fram.
När jag köper dem har jag aldrig en tanke på eftervården.

"Åh, så söt", hojtar jag, betalar, tvättar, stryker och svär.

6 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

haha, jag är precis likadan. Tänker aldrig på blusens jobbiga konsekvenser. :)

Så fint du har fått det här inne. Somrigt och härligt!

livia sa...

Min son frågade mig för ett halvår sen,
-Har vi ett strykjärn? Jag svarade
-Jag har ingen aning.
Så mycket stryker jag : )

Anonym sa...

Det blir inte roligare!
Jag tumlar lite, hänger på galge och slätar ut - brukar räcka för mig.
Titta på det här i stället - det är roligare:
http://video.se.msn.com/watch/video/har-kissar-han-i-dricksvattnet/ah4h38tg?cpkey=02b91f9e-4bf7-4509-8d16-658a611ee7ae%7C%7C%7C
kram Sanna

Anonym sa...

Fel länk ovan!
Här är den rätta:
http://video.se.msn.com/watch/video/nu-ar-det-sa-har-matte-det-ar-mitt-glas/1jjypctdi?cpkey=02b91f9e-4bf7-4509-8d16-658a611ee7ae%7C%7C%7C
Sanna

Shamrock sa...

Roligare vet jag inte. Men lättare blir det alla gånger

Anneli Stålberg sa...

Jag har köpt många klänningar till dottern som har varit ett elände att stryka. Men söta är de i alla fall :)