lördag 4 juni 2011

Så här första gången,

har jag tagit fram klockan i solen eftersom jag vägrar att tomatfärgas.
Alltså har jag, iklädd bikini, vistats på min strand i exakt en och en halv timma.

Det blåste storm, och jag har jagat både strandmadrasser och handdukar eftersom sonen av någon anledning bara reste sig och gick när han var klar med solandet och alltså lämnade det han hade legat på till sin mamma att ta hand om.

Nu ska jag sätta på mig något mer anständigt och kliva iväg till min skräddare på den finfina kemtvättsinrättningen.
Mina nya dress - som jag ska ha på nästa lördags 50- års fest - behöver anpassas till min korta ben och dragkedjan på mina vita jeans måste lagas.

Jag gör allt själv utom att sy.
Det gör alla andra mycket bättre.

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Typiskt ungar, oavsett ålder :-) Hoppas du haft en skön dag!

Shamrock sa...

Hoppas att du fick tag i allt som flög omkring och att du inte brände dig (nu när du var så försiktig)

Åsa Hellberg sa...

Venus; tack. Superskön!

Shamrock; Fick tag på allt och är fortfarande blek!!!