måndag 27 juni 2011

Jag vet inte vad som hände med bildöverföringen

men det omslag på "Fjällbackabladet" som jag hade tänkt att visa er ville inte lämna telefonen.

Denna eminenta tidsskrift kommer ut med två nummer per år till det facila priset av 60 kronor per nummer.
I sommarens upplaga kan man läsa att Fjällbackas befolkning har utökats med 6 personer till 1022, att arbetspendlare till Norge kan komma att behöva betala skatt där och att samhällsföreningen (FFF) - tillsammans med sponsorer  - har bjudit alla fjällbackabarn på Ugglejakt.
(Någon sådan jakt var det verkligen inte tal om på min tid.)

En gammal man på en spark, vad seglar- och golfklubben har haft för sig och att en nazitysk bevakningsbåt deserterade till samhället 1945 - när Norge fortfarande var ockuperat - kan man också ta del av.

Som fjällbackabo i exil är detta den enda tidning jag verkligen behöver.

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Absolut en nödvändighet med en ordentligt tidning ;D
För övrigt kan du gå in på stromstadstidning.se om du vill ha lite mer av "dagsaktuella" händelser i norra Bohuslän.

Åsa Hellberg sa...

Nej, det får jag av mamma:)