fredag 17 februari 2012

Bra saker jag har kommit på, och som andra känt till i evigheter.

  • Det finns ett snabbprogram på diskmaskinen (I LOVE this one.)
  • Det finns en liten plupp på siffran fem på fjärren. Jag behöver inte tända lampan för att hitta rätt knapp när jag ligger i min säng och byter kanal.
  • Om man trycker på ctrl A kan man markera hela manuset på en gång.
  • Med TRE tryck ffw på fjärren till dvd:n snabbspolar jag tre gånger så snabbt.
  • Det går att markera mer än ett namn i mobilens adressbok om jag vill skicka sms till fler än en. 
Hur genial är du?

5 kommentarer:

Anonym sa...

...jag är väldigt glad över att jag har hittat funktionen "sök och ersätt" i word :)

Ebba Range sa...

Lyckos du:))

Det där med breda marginaler som jag av en tillfällighet - äntligen hittade under "Sidlayout" - marginaler till vänster och sedan längst ner: "anpassade marginaler" - tjoho!

Jaha - är det bara Ctrl A - inte Ctrl + Alt A?
Jag kan ju testa istället för att sitta här och fråga:)

Fru Venus sa...

Fem ggr klokare än vad jag är :-)))

Shamrock sa...

ojojoj

snabbprogrammet har jag men de andra är främmande för mig. (Jag har ingen prick på min femma)

Åsa Hellberg sa...

Ni ser vad man kan lära sig av att läsa bloggar ... eller av en sjuttonåring.