lördag 18 februari 2012

Tror ni inte att jag däckade ett par timmar.

Jo då, minsann.
Och efter det var jag absolut tvungen att poppa popcorn. De brände sig en aning trots bevakning, vilket för mig är ett bevis på att kvalitet lönar sig. No more Coop-pop.

På sjuan kommer man nu att visa Whitney Houstons begravning.
När hon började sin karriär (hon är - var - ett år yngre än jag) så var hon för mig fröken präktig. Hon var djupt religiös, oskuld ( i alla fall framstod det så), en familjeflicka med världens bästa röst.
Då trodde jag att sådant var vaccin mot missbruk.
Idag vet jag bättre.

Jag såg henne i Globen, kan det ha varit i slutet av 80- eller början av 90?
Fantastiskt. Förstås.

7 kommentarer:

Shamrock sa...

Håller med dig - det sista man kopplade ihop med henne var droger

Fru Venus sa...

Jag skulle gärna ha bytit med dig och din tupplur. Vi ser ju inte sjuan, kollar på CNN, så sorgligt på en så duktig människa...

Åsa Hellberg sa...

Ja, så sorgligt.

Anne Jonsson sa...

Tragiskt - ja. En sådan underbar sångröst...Hoppas hon är lyckligare nu.
Hoppas du haft en mysig lördagkväll, skräpet till trots. Vi såg en av de filmer du rekommenderade, "Midnatt i Paris"..helt underbar film.
Njuter fortfarande av känslan den skapade i mig. Mmm.

Ebba Range sa...

Ledsamt - sappade till en annan kanal - orkade inte se - har oxå egen sorg just nu ...

Skönt med en tupplur ibland när kroppen verkligen behöver den:)

Erika sa...

Det är svårt att förknippa henne med droger när man är uppvuxen med henne som en fin & pryd tjej! Jag tycker att det är så synd att hon inte tog tillvara på sin framgång & sin otroliga talang. Det är så sorgligt det hela!

Åsa Hellberg sa...

Anne; då ska du se de andra två, de är ännu bättre:)

Ebba; ja, visst är det:)

Erika; ja, det är sorgligt.