onsdag 15 februari 2012

Jag var väldigt nöjd när jag tittade ut genom

köksfönstret och såg att taket över terrassen nedanför var snöfritt. Detta välsignade tillstånd, snö-på-väg-bort, höll i sig en timma i går eftermiddag.

Jag gläds istället över att den gamla personalen från Sturecompagniet, 1989-1995 ( jag slutade 91), bäddar för någon form av reunion. Där är FB oslagbart. Den känner den som känner den, och vips är gruppen stor.

Hur ofta är ni på reunions?
Jag var på min gamla nias återförening 1995.
Gymnasieklassen skulle aldrig falla mig in att träffa igen.
Det kan bero på att jag gick i tre klasser på två år.
Eller något annat.
Det är så längesedan att jag har glömt resten.

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Har inte varit på någon reunion alls. Men har träffat en del av mina gamla vänner ändå (genom facebook).

Här är det tvärtom. Skulle gärna träffa gymnasieklassen igen, men inte högstadiet.
Allra helst min låg- och mellanstadieklass. :-)

Anne Jonsson sa...

Tyvärr alldeles för sällan..det ordnas inte många reunions här...kanske något att ta tag i.
Jag blev glad av att titta i boken om hur man får sina karaktärer levande..en superbra bok maken hittade i USA :-)
Tack för tips om bra filmer...ska såklart se ett par av dem.

Anne Jonsson sa...

Tyvärr alldeles för sällan..det ordnas inte många reunions här...kanske något att ta tag i.
Jag blev glad av att titta i boken om hur man får sina karaktärer levande..en superbra bok maken hittade i USA :-)
Tack för tips om bra filmer...ska såklart se ett par av dem.

Åsa Hellberg sa...

Västgötskan; jag gick med mina i nio år, så var det i lilla Fjällbacka:)

Anne; se den jag tipsade om igår:)

Ebba Range sa...

Reunions - nejtack, helst inte.

De jag har reuniat med på avstånd på FB räcker gott - jag vill inte se hur gammal jag har blivit.
Jag menar jag tycker ju att de ser ("onämnbart") ut och då måste det ju vara likadant med mig, tänker jag.

(De där som var de snyggaste killarna - hm ... är fortfarande som pojkar som ännu inte vuxit upp, hör jag på FB - men utanpå är de gubbar nu ser jag på profilbilderna. Inte kan jag väl ha något gemensamt med dem. Väl?:))

De flesta av mina klasskompisar gick jag oxå tillsammans med i 9 år - i Hökarängen.