söndag 12 februari 2012

Jag har skickat manuset till min förläggare,

och är skitnervös för att ha missat något.
Det är så himla lätt hänt.
Jag skulle kunna hålla på hur mycket som helst; det går nämligen att vrida och vända på precis allt.
Byta ett ord här eller ändra ordföljd där.
Men nu är min redaktör nöjd och då får jag vara det också.

Jag har fortfarande inte fått igång mailen på nya datorn. Programmet är helt nytt, och som ni vet så hatar jag nytt när det finns gammalt att tillgå.
Nyheter. Bah. Nä tack.

Nu ska jag plocka undan allt som jag har rivit fram i mitt sökande efter Office-programmet (hittade det längst inne i ett skåp), färga ögonbrynen, städa köket, lägga undan alla manusutskrifter, bädda rent, måla naglarna, stryka inför morgondagens fotografering och titta på Bafta Awards på STAR.

Jag tror det räcker för idag.

8 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Härligt!!!

Har också ny dator. Bytt från PC till Mac, inget min stressade hjärna eg behövde men tror ändå det blir kanon. Snart.

Chrissan sa...

Det är svårt att bli nöjd när man skriver. (minns hur det var med c-uppsatsen och alla tentor).
Lycka till!

Sus sa...

Gud vad roligt för dig! Författare liksom...Hur coolt är inte det?

Åsa Hellberg sa...

Tove; Mac håller jag mig undan från, det får vara måtta på förändring.

Chrissan; ja, tyvärr:)

Sus; jag är nollcool, men ska jobba på det:)

Anneli Stålberg sa...

Härligt! Grattis och lycka till!

Märta sa...

Grattis till ivägskickandet!

Byta dator är f ö pest! Så infernaliskt mycket som ska installeras hit och dit och det känns som att någon möblerat om ens hem! (Tur det oftast går snabbt att vänja sig.) :)

Spader Madame sa...

Heja och Grattis! Jag brukar överlåta allt fix till äldste sonen när det gäller datorer, det är så tråkigt att fixa med själv...

Åsa Hellberg sa...

Anneli, Märta och Spader; tack!